۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تاسیسات در دویست و نهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند
سرخط خبرها

شرط اردوغان برای پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو | تروریست‌ها را تحویل دهید

  • کد خبر: ۱۴۵۵۸۲
  • ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
شرط اردوغان برای پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو | تروریست‌ها را تحویل دهید
رئیس جمهور ترکیه شامگاه یکشنبه گفت برای موافقت آنکارا با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، این ۲ کشور حوزه اسکاندیناوی باید ۱۳۰ تروریست را به ترکیه تحویل دهند که تاکنون این کار را انجام نداده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت که سوئد و فنلاند باید ۱۳۰ تروریستی که به آن‌ها اعلام کرده‌ایم را به ترکیه تحویل دهند.

وی در ادامه سخنانش درباره موافقت آنکارا با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو گفت: «به آن‌ها گفتیم که باید ۱۳۰ تروریست را به ما بازگردانند تا در پارلمان‌مان با پیوستن آن‌ها (به ناتو) موافقت کنیم، اما این کار را نکردند».

اردوغان اضافه کرد: «شاهد تظاهرات گروه تروریستی پ‌ک‌ک در خیابان‌های سوئد هستیم که پیشتر در این باره هشدار داده بودیم، اما متاسفانه این تظاهرات متوقف نشدند».

رئیس جمهور  اردوغان با هشدار به سوئد گفت: «در صورتی که اقدامات تحریک آمیز پ‌ک‌ک در سوئد متوقف نشود، تنش در روابطمان با استکهلم افزایش خواهد یافت».

پیشتر مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که دولت بایدن درخواست فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به ترکیه را به کنگره برای موافقت با آن ارجاع داده است.

پس از انتشار این خبر، چند مقام آمریکایی گفتند که موافقت کنگره با فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به ترکیه وابسته به موافقت آنکارا با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو است.  

همچنین «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی یکشنبه گذشته از ترکیه خواست تا موافقت خود را با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو اعلام کند.

وی در سخنانی گفت: «زمان آن فرا رسیده که ترکیه با درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو موافقت کند».

پیش از این نخست وزیر سوئد گفته بود که ترکیه برای عضویت سوئد در ناتو خواسته‌هایی را مطرح کرده است که نمی‌توانیم همه آن‌ها را بپذیریم.

 منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->